Bijna 100.000 € voor eigen propaganda stadsbestuur

Op 25 maart 2017, over deze onderwerpen: Beleid en Plannen

96.000 € voor eigen propaganda

Het is de taak van het stadsbestuur om zijn burgers te informeren over het beleid.  Dit wordt al goed (en met vaak wat zelfverheerlijking) gedaan met de Stadskrant, waaraan de burger al veel belastinggeld besteedt.
Daar bovenop besliste het stadsbestuur onlangs om nog eens 96.000 euro belastinggeld te besteden aan een promotiecampagne “om haar beleid aan de burger uit te leggen”.
Het kan echter niet de bedoeling zijn dat tegenstanders van projecten waar er nog steeds een publiek debat over bestaat (zoals bijvoorbeeld de zuidoostelijke omleidingsweg), met belastinggeld overtuigd moeten worden.
Het is onfatsoenlijk om, minder dan twee jaar voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen, politieke propaganda ten voordele van het stadsbestuur te voeren op kosten van de Tongerse belastingbetaler.

Doordachta aanbestedingen

N-VA Tongeren stelt zich bovendien openlijk vragen bij het de zogenaamde “gunningscriteria” die de stad Tongeren hanteert om zulke belangrijke aanbesteding te verlenen.
Deze voorwaarden zijn te vaag en te ruim, waardoor het zo goed als onmogelijk wordt om objectief een goede keuze te maken tussen verschillende kandidaten.
Het is hoog tijd om degelijke en rechtvaardige criteria te hanteren die iedereen een eerlijke kans geven om aanspraak te maken op een aanbesteding van de stad Tongeren, zodat de aanzienlijke uitgaven voor zogenoemde “communicatie” niet steeds naar dezelfde communicatiebureaus gaan.

Patrick Leenders
fractieleider gemeenteraad

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is